قدس آنلاین-شهرکرد، فریدون عباسی؛ استان ما در زمینه جوانان چندین گام از استان های دیگر جلوتر بوده، همانند بحث ازدواج که ۲ سازمان مردم نهاد در این زمینه مشغول فعالیت هستند و مجمع خیرین ازدواج راه اندازی شده که مشاوره هایی در این زمینه ارائه می دهند. 

جوانان حلقه مفقود شده در وزارت ورزش و جوانان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه در بسیاری از کشورها ورزش و جوانان با هم ادغام شده است. اما با توجه به اینکه ورز ش و قهرمانی یک رقابت است  ودارای هواشی زیادی می باشد بر روی بحث جوانان تاثیر زیادی گذاشته است.

عبدالرحمن قاسمی نافچی افزود: با توجه به ساختار قبلی سازمان که بر روی ورزش خلاصه شده بود، بطبع مدیران قبلی به سمت ورزش گرایش داشتند اما با اصلاح ساختار سازمان، جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. اما در مجموع با توجه به گستردگی هر دو حوزه ورزش و جوانان به نظر میرسد که این ادغام حرکت ناموفقی بوده است.

قاسمی نافچی گفت:  استان ما در زمینه جوانان چندین گام از استان های دیگر جلوتر بوده، همانند بحث ازدواج که 2 سازمان مردم نهاد در این زمینه مشغول فعالیت هستند و مجمع خیرین ازدواج راه اندازی شده که مشاوره هایی در این زمینه ارائه می دهند.

وی از رتبه پنجم استان در زمینه ورود خیرین به حوزه  ورزش و جوانان در سطح کشور خبر داد و افزود: یک قطعه زمین 2 هزار متری جهت ساخت یک مجتمع فرهنگی، آموزشی در زمینه ازدواج توسط خیرین استان اهدا شده است. حتی در شهرستان بروجن تعداد 60 واحد مسکونی در حال ساخت می باشد که به صورت خیریه در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در خصوص بحث ورزش بانوان گفت: از لحاظ ورزش قهرمانی در بخش بانوان دربین 12 استان، چهارمحال و بختیاری  رتبه برتر را دارا می باشد و  50 هیئت ورزشی مختص به بانوان در سراسر استان وجود دارد و در زمینه قهرمانی 2 نفز از بانوان استان موفق به کسب مدال نقره آسیایی شدند و تیم تیراندازی با کمان نیز سال گذشته موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد.

وی افزود: سرانه ی فضای ورزشی در استان 25 سانتی متر است که استان ما رتبه 24 کشوری را دارا می باشد که این میزان آمار رضایت بخشی نمی باشد.

قاسمی نافچی اظهار داشت: در بخش خصوصی در حال حاضر 450 باشگاه ورزشی مشغول فعالیت هستند که در این زمینه برنامه ای جهت تقدیر و تشکر از مدیران این باشگاه ها با حضور مسئولین کشوری برگزار شد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در ادامه گفت: با توجه به افت ورزش هندبال در استان جوانان به سمت ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال و دومیدانی گرایش پیدا کرده اند که 2 نفر از جوانان استان در تیم ملی بسکتبال و دومیدانی فعالیت دارند.

وی افزود: استان ما یکی از مستعدترین و فعالترین استان های شناخته شده می باشد و چندین مدرسه استعداد یابی در این زمینه راه اندازی شده است که در بخش ورزش های سه گانه جز استان های برتر کشور می باشد.

قاسمی نافچی تصریح کرد: با توجه به آب و هوا و وجود کمپ های مجهز استان ما میزبان اردوی بسیاری از تیم های ورزشی می باشد و تیم فوتبال سپاهان درآینده ای نزدیک اردوی آماده سازی تیم خود را در استان ما برگزار می کند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان افزود: با توجه به پتانسیل بالای استان، قابلیت برگزاری ورزش های تابستانی و زمستانی در استان وجود دارد که می تواند  یکی از قطب ها در زمینه برگزاری مسابقات و اردوهای تیم های ورزشی باشد.

وی در پایان از برگزاری پیاده روی عمومی در تاریخ 18 تیرماه در مرکز استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.